Der er ikke meget, der oser af gammel og traditionel guldsmedeforretning, når Appetize besøger en af Henrik Ørsnes’ butikker. Ingen sort/hvide billeder pryder væggene, værdierne gemmes ikke bag mørke, tunge møbler og der er ikke den pinlige stilhed, der kun bliver afbrudt af en ringeklokke, når døren går op. Butikken er moderne indrettet med åbent montremiljø og moderne musik i højtalerne.

Det er sandsynligvis også en af årsagerne til, at Henrik Ørsnes har eksisteret i så lang tid. De foregående fire generationer har også alle formået at følge med i udviklingen og forny sig. Hverken to verdenskrige, industrialisering, globalisering eller kundernes evig omskiftelige mode har knækket virksomhedens tilstedeværelse og fremgang.
Der går heller ikke lang tid før Bo Ørsnes med stolthed fortæller om det nye butiksmiljø og hvordan han, sammen med broren Lars og faren Henrik, har ønsket at gøre op med branchens tunge omdømme. Butikkerne har et åbent miljø, hvor kunderne nemt kan se sig omkring i deres eget tempo.

- Vi vil gerne af med branchens renomme, der er baseret på gamle, mørke og tunge indretninger, siger Bo med et glimt i øjet. I dag vil kunderne gerne få lov til at ose og se sig omkring i forretningen. De vægrer sig ved at gå ind, hvis der altid står en ekspedient over dem med det samme, eller hvis opdelingen mellem disk og butik er for stram. De vil have lov til at gå rundt og få tid og rum til at lade sig inspirere. Det har vi nu gjort muligt med den nye og utraditionelle indretning.

Læs hele artiklen bragt i Kommunikativ.dk her